Dag 3 in New York, even bijkletsen!

10 mei 2018 - New York, New York, Verenigde Staten

Hey allemaal!

Het was een paar dagen stil op deze blog, dat komt omdat ik steeds geen tijd had om te bloggen. Maar dat vergeven jullie me vast 😉

Het is nu 08.24 en we zijn aan het ontbijten in het hotel. Om 11:00 hebben we een helikoptervlucht en om 14:30 de Gossip Girl tour. Dat zal voor Michel niet heel boeiend zijn, maar ik -als echte fan van de serie!- kijk er enorm naar uit om de beroemdste plekken te bezoeken waar stukjes uit de serie zijn opgenomen.

Even bijpraten. Toen we Maandag hier aankwamen, zijn we naar het hotel gegaan. Daarna hebben we even een rondje gelopen hier door de buurt. We kwamen uit bij een supermarkt (Grisedes) waar we wat eten en drinken kochten. Vervolgens gingen we terug naar het hotel waar we een powernap zouden doen, maar uiteindelijk werd ik om 23.00 wakker. Oeps... Michel had nog geprobeerd mij wakker te maken rond 18.00, maar dat “lukte voor geen meter”. 😅 Toen hebben we ons omgekleed en zijn we gaan slapen.

Dinsdagochtend, 06:00. We zijn beide klaarwakker nu het klokje rond te hebben geslapen. Lekker, maar stiekem ook wel een beetje jammer — ik had de eerste avond nog wel de deur uitgewild. Maar kennelijk hadden we de slaap nodig.

Na het ontbijten zijn we naar Top of the Rock geweest, oftewel het Rockefeller Center. 259 meter hoog, wat een prachtig en adembenemend uitzicht biedt over New York. Kijk bij het tabje Foto’s! Vervolgens hebben we Highline Park bewandeld, een voetpad wat voorheen een oud spoorlijn was, en dus door de hele stad liep. Toen hebben we gegeten en erna zijn we nog even in Central Park geweest. Prachtig en immens groot park! Wat een oase van rust en vrede daar. Echt een stukje paradijs midden in het centrum van New York.

Woensdag, dus gisteren, zijn we naar Ground Zero geweest. Eerst het museum, waar o.a. overblijfselen lagen van die dag. Een brandweerwagen helemaal gedeukt, briefjes die mensen na de aanslag uit het gebouw gooiden (24th FLOOR, 12 PEOPLE STILL TRAPPED — dit geeft je behoorlijk kippenvel..), kledingstukken. Behoorlijk akelig allemaal. Het was erg indrukwekkend en ik heb af en toe echt de tranen moeten wegslikken. Een hal vol met foto’s van elk slachtoffer (bijna 3000..) zorgt voor een mega brok in je keel, geloof mij. Absoluut een aanrader om te bezoeken als je in New York bent. Na het museum hebben we de twee ‘vierkanten’ bezocht waar voorheen de torens stonden. Aan de rand alle namen van de slachtoffers, binnenin een gigantische waterval rondom.

Daarna zijn we bij McDonald’s even gaan zitten. We hebben wat gegeten (dat gaat best lastig met een brok in je keel) en gedronken. Toen zijn we richting 14.00 naar de haven gegaan, want we hadden een zeilboottocht langs het Vrijheidsbeeld. De tocht was wel leuk, $7 voor een rosé was wat minder leuk. We hebben het Vrijheidsbeeld gezien, best wel klein! Ik keek er echt een paar keer over heen.

Daarna, met 9000 stappen op de teller al, hebben we een beetje rondgestrompeld. We zijn terug gegaan naar het hotel om onze telefoon én onszelf op te laden, en zijn toen weer Central Park in gewandeld. We hebben langs het grote meer gewandeld en zijn even bij het John Lennon memorial gestopt. Eenmaal terug op de kamer, rond 20.00, waren we zo moe dat we zijn gaan slapen.

En nu, donderdagochtend, zitten we weer aan het ontbijt in het hotel. Ik zou zeggen, check zeker even het kopje foto’s, want ik ga daar nu wat foto’s uploaden. Het kan even duren, dus als je nog niets ziet, kijk dan straks nog eventjes.

Dikke kus van ons,

Evelien en Michel

1. Connie:
    10 mei 2018
    Wat een geweldig leuk stukje heb je weer geschreven Eef!
    Leest heel lekker weg!
    En wat zien en doen jullie ontzettend veel! Geweldig!
  2. Sandra:
    12 mei 2018
    Wow! nog maar een paar dagen daar en al zoveel gezien, geweldig!!! 😀